onsdag den 18. juni 2014

Alchemilla Mollis









Forleden cyklede jeg på loppemarked, og vendte hjem med kurven fuld af skatte. Jeg fandt et blomstret tæppe, som jeg allerede bruger flittigt på min altan. Tit i selskab med kaffe. Jeg fandt også guldrammer, som skal være hjem for nye streger jeg vil lave. Men den bedste skat af dem alle, var en lille bog med titlen "Blomster og planter i stuen". Den er fyldt med små fine illustrationer, gode råd og skøre historier om planter fra gamle dage. Og så fik jeg den for 10 kr af en sød dame. Kup. Den har inspireret mig til at gå i gang med en ny serie tegninger, som skal bære titlen "den botaniske have" - og selvfølgelig være fyldt med grønne vækster. Kaktusskove, folk med planter på hovedet og alverdens andre ting. Jeg er allerede så småt i gang, og jeg glæder mig til at vise jer dem. Ellers er jeg vældigt glad. Lyset der holder én med selskab til sent ud på aftenen, sætter jeg virkelig pris på. Jeg har plantet karse i tekopper, plukket en buket af 'alchemilla mollis' fra min mors bed, og beundret den smukkeste sommerfugl i orange farver.

3 kommentarer:

  1. Smukke smukke billeder du har på din blog. Sikke nogle skatte du fik dig der.

    Fin blog i det hele tager jeg surfer lidt rundt og hygger mig. Du skal også være velkommen hos mig.

    Kh Camille Milk
    www.milkogco.com

    SvarSlet
  2. Fineste fine Andrea. Sommeren klæder dig og dine billeder.

    Smil fra Julie
    en-linedanser.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Ih er søde, mange tak!
    God sommer ☀

    SvarSlet